7 pași pentru decorarea sălii de clasă

7 pași pentru decorarea sălii de clasă

7 pași pentru decorarea sălii de clasă

Întotdeauna, la începutul anului școlar vine momentul acela în care știm că e nevoie de puțină magie care să împrospăteze și să înnoiască sala de clasă. În ultimii doi ani am trecut intuitiv prin câteva etape de lucru, pe care le redau mai jos:

1. Mă așez pe catedră, sau undeva unde am o viziune de ansamblu asupra clasei. Primul lucru de care țin cont e cromatica sălii de clasă. De exemplu, în ultimii doi ani am avut în sală bănci colorate în albastru închis și galben puternic. Am simțit atunci că va trebui să aleg, ca și culori predominante pentru decor, albastru deschis și galben pal, dar și alte culori pastelate, complementare în tonalitate cu cele deja alese.

          2. Privind așa pereții albi, care se aseamănă cu un șevalet lipsit de tușele de culoare, simțeam că felul în care aleg să decorez sala, trebuie să spună o poveste, trebuie să fie ceva coerent și, cel mai importat, ceva ce le place copiilor. În urmă cu doi ani am ales povestea ”Micul prinț”, iar anul trecut am ales jocul de Lego. De fiecare dată, exclamațiile lor, atunci când au intrat în prima zi de școală, m-au făcut să-mi dau seama că am luat decizii care respectă și pasiunile lor.

           3. Am culorile, am povestea, acum încep să îmi structurez în minte aranjarea elementelor. Întotdeauna am ales un element mai mare, ceva de interes, ceva care să capteze atenția, și apoi elemente secundare, care să vină în completare. De exemplu când am ales tema Lego, am creat pe peretele mare al clasei, o structură uriașă, construită din piese de lego.

           4. Odată ales elementul principal, elementele secundare veneau în completare cromatică sau de formă. De exemplu pentru tema ”Micul prinț”, elementele secundare erau perdele din steluțe și inimioare din origami.

          5. Ținând cont de tema aleasă, de anul de studiu al copiilor și specificul lor, am ales și un fel de motto, cuvinte care să ne ghideze pașii în acel an școlar. De exemplu în clasa a IV-a, cu tema Lego, motto-ul a fost: ”Cu tot ce știm… construim!”.

         6. Păstrând tema, aleg apoi elemente de conținut care pot fi integrate în spațiul decorativ: afișe desenate care ilustrează reguli, planșe, jetoane cu litere sau cu ortograme, etc.. Acestea vor fi situate mereu la nivelul privirii elevilor și vor fi schimbate în funcție de materia predată.

          7. În fiecare an, fie că spațiul mi-a permis, fie că nu, am ales să aranjez și o măsuță a anotimpului, specifică pedagogiei Waldorf. Aici toamna, mai ales, aranjam împreună cu copiii tot soiul de minunății, de la castane la frunze uscate, alune și crenguțe.

          De la tema aleasă pentru aranjarea clasei, merg mai departe, în organizarea primei zile de școală, dar despre asta voi vorbi în alt articol.

Badiu Claudia

Articole

No description. Please update your profile.

LEAVE COMMENT