Povestea pronumelui

Povestea pronumelui

Povestea pronumelui

Atunci când am predat pronumele le-am scris copiilor o poveste despre un vrăjitor care prepara poțiuni miraculoase. Am făcut astfel legătura cu celelalte părți de vorbire învățate.

Fiecare elev și-a lipit povestea în caiet, apoi am început să discutăm. Am observat ce este pronumele și care e rolul lui, iar apoi am identificat pronume în textul poveștii și le-am subliniat. Copiii știau ce caută și găsirea unor astfel de cuvinte a fost relativ ușoară.

După ce am găsit găsit pronumele, am observat că e necesar să le ”punem” și pe celelalte părți de vorbire învățate în sticluța potrivită etichetei. Partea aceasta a fost una amuzantă, iar evaluarea a fost făcută în pereche.

După ce am realizat și etapa de predare și fixare, am plecat cu toții la Muzeul de Farmacie pentru a observa și alte poțiuni și alte amestecuri și alte sticluțe etichetate. Acolo, pe lângă informațiile auzite de la ghid, am încercat să contextualizez cât de cât și noțiunea de pronume, observând cum utilizăm pronumele în discuțiile cotidiene.

Elevii au fost mulțumiți în final, iar eu am înțeles că ieșirea din mediu școlar ajută la fixarea conținuturilor predate.

Documentul cu povestea și sticluțele îl găsiți aici:

Povestea pronumelui

 

Badiu Claudia

Clasa a III-a

No description. Please update your profile.

1 Comment

Samoila Alina

februarie 5, 2019 at 1:11 pm

Aş dori şi eu povestea!!