Despre ”Jocul cu care scriem”, așa cum i-au spus copiii
De când l-am dus în clasă și de când copiii au descoperit încântați cum se agață literele, fiecare într-un cârlig, la noi e un entuziasm general în ceea ce privește ”Jocul cu care scriem”.
Cum avem doar unul singur, dragii copilași au fost nevoiți să vină cu soluții, așa că, așteaptă să le vină rândul să scrie. Unii lucrează în echipă, alții doresc să lucreze singuri. Mereu le-am respectat opțiunea și i-am lăsat să aleagă cum doresc să se joace.
Oricum ar fi, însă valențele educative ale acestui joc sunt mult mai mari decât am crezut eu inițial:
- În primul rând elevii își dau seama, prin joc, de faptul că scriem de la stânga la dreapta și nu altfel.
- Pe cartonașe elevii văd cuvântul scris, însoțit de imaginea care reprezintă cuvântul. Astfel ei își dau seama ce scrie acolo și, pe rând, căutând fiecare literă, i-am auzit cum pronunță încet fiecare sunet și cum îl repetă, în timp ce caută litera. Câștigul e enorm aici, cu toții știm de dificultatea scrisului atunci când nu ”ascultăm” toate sunetele care compun cuvântul.
- Recunoașterea și învățarea literelor într-un mod absolut liber, natural, firesc, folosind materiale naturale.
- Ideea de joc, magicul joc, cel care transformă orice activitate într-un moment plăcut, de bucurie.
- Dezvoltarea coordonării ochi-mână.
- În timp ce așteaptă să le vină rândul, ceilalți copilași iau la rând restul cartonașelor și se străduiesc să le citească, ajutându-se de imaginea dată. Așa învață să citească, fără să își dea seama. 🙂
Mi-e drag să-i privesc cum se joacă și ori de câte ori le aduc jetoane noi, entuziasmul crește la cote ”alarmante”.
Pun mai jos și un document .pdf cu jetoanele pe care eu le-am listat, iar apoi le-am înfoliat, ca să reziste mai mult.
Spor la joacă și zile frumoase să avem!
Jetoane scriere



9 Comments